ru / en
Vector Market Research Точно в цель
Наша компания
Наши клиенты
Корпоративная культура
Принципы проведения маркетинговых исследований
Вакансии
Заказать исследование
Задать вопрос
Методы маркетинговых исследований
Словарь маркетинговых исследований
Контакты
Исследования удовлетвореннсти клиентов CSI
Лаборатория для проведения фокус-групп
Тестирование юзабилити интернет-сайтов
Исследование качества обслуживания владельцев автомобилей Land Rover и Jaguar в 2011
Сотрудничество со СМИ
Vector Market Research в прессе
Новости маркетингового агентства



Агентство маркетинговых исследований Vector Market Research - победитель конкурса "HR-Бренд года" в номинации "Маркетинг". Маркетинговые исследования - отрасль, в которой нужно уделять особое внимание каждому из сотрудников Агентства.
Ряд сотрудников агентства маркетинговых исследований Vector Market Research являются членами ESOMAR. ESOMAR объединяет лидирующих экспертов, специализирующиеся на маркетинговых исследованиях по всему миру.
Агентство маркетинговых исследований Vector Market Research - член Гильдии Маркетологов
Тайный покупатель (таинственный покупатель): маркетинговые исследования для банков, страховых компаний, автомобильной отрасли и розничной торговли. Маркетинговые исследования для формирования конкурентных преимуществ
Маркетинговые исследования для банков: исследования банковских продуктов, оценка качества обслуживания (тайный покупатель), NPS и т.д.
Маркетинговые исследования для страховых компаний: тайный покупатель, исследования лояльности клиентов с использованием NPS и другие
Наша компания Наши решения Наши ценности

Маркетинговые исследования > Vector Market Research в прессе

How much money will Muscovites spend for the New Year?

15 декабря 2007 г.

How much money will Muscovites spend for the New Year?

Marketing research agency Vector Market Research conducted the survey among Muscovites in order to find out what gifts they plan to give to their near and dear, how much they are ready to spend for the presents and for the celebration proper – festive table, fireworks, trips abroad or staying at a holiday hotel. 700 respondentsofallagegroupsparticipatedinthesurvey.

Estimated expenditure of Muscovites for the New Year celebration varies significantly depending upon the income level and traditional ways of celebration. 22,4% plan to spend from 3000 to 5000 rubles, 21,7% - from 5000 – to 10000 rubles, 20,4% - from 10000 – 20000 rubles. Almost 8% of Muscovites plan to spend more than 50 thousand rubles.
 
But at the same time many respondents do not plan to give expensive presents to their friends and relatives. Souvenirs and different nice trifles like figurines, symbolizing the coming year, trinkets, key rings, calendars, organizers, etc. are the leaders in the rating of the most popular New Year gifts, - 61% of the respondents plan to give these very presents. Next follow perfumery, cosmetics and costume jewelry – 30% of our respondents plan to buy these goods as presents. Toys occupy the third place (23,0%)*. 10% chose CD and DVD disks, 9% - jewelry, the same number or respondents decide to present liquor, sweets and different delicatessen, 8% - clothes and footwear, 7% - mobile telephones and small household appliances – kettles, irons, coffee machines, etc. The most expensive gifts close the list – white goods (4%), computers (3%), trips abroad (0,7%), cars (0,7%).

Annually Muscovites spend more and more money for New Year presents, this year 10% of the respondents plan to spend on gifts from 500 to 1000 rubles, 15% - from 1000 to 1500 rubles, 18% - from 1500 to 3000 rubles, 15% - from 3000 to 5000 rubles, 8% from 5000 to 10 000 rubles and 11% plan to leave in the shops more than 10000 rubles.

| Vector Market Research| Market research in Russia and CIS | Mystery shopping | Market analysis | Market research agency |




115114, Москва г., Дербеневская ул, д. 1 корп. 6 подъезд 9 этаж 2.

© 2007, copyright